عواملی که در افشا اطلاعات زیست محیطی در شرکتهای چینی پذیرفته شده است (اس.اس.زِنگ و همکاران ۲۰۱۲ )
بر اساس تئوری نهادی، این مقاله تلاش برای بررسی دو پرسش متوالی در مورد (۱) تاثیر عوامل مختلف بر تصمیم شرکت های بزرگ در افشای یا عدم افشا اطلاعات زیست محیطی و (۲) سطح افشا. ارتباط این عوامل به طور تجربی با بهره گرفتن از داده ۲۰۰۶-۲۰۰۸ از شرکت های تولیدی ذکر شده عمومی در چین جمع آوری شده است. برخی از یافته های جالب به نظر میرسد. شرکت هایی متعلق به دولت، آنهایی که فعالان صنایع حساس و سازگار با محیط زیست دارند ، آنهایی که در صنعتی مشترک فعالیت میکنند ، و شرکتهایی که با شهرت بهتر هستند بیشتر احتمال دارد به افشای اطلاعات زیست محیطی دست بزنند. هنگامی راجع به محتوی و سطح افشا اطلاعات میرسند نشان میدهد که تلاش برای کم کردن فشار خارجی است و در این مورد توضیح کم یا هیچ توضیحی داده نمیشود. فقط متغیر تصویر سازمانی و شهرت نشان داده شده است که یک تاثیر قابل توجهی در هر دو عمل و محتوا در افشا اطلاعات زیست محیطی دارد. این مطالعه یک تصویر لحظه ای از دیالوگ که بین حوزه سازمانی و توسعه افشا اطلاعات زیست محیطی را بیان میکنند را فراهم میکند.
محیط زیست و عملکرد خوب اداره امور شرکت: مورد مطالعه صنعت نفت (ایونل آلاین اینچیو و همکاران ۲۰۱۲)
از آنجا که گزارش زیست محیطی داوطلبانه در سطح بینالمللی باقی مانده است، تفاوت های عمده ای در شرایط سطح کیفی و کمی از اطلاعات زیست محیطی، گزارش شده توسط اشخاص از صنایع مختلف و کشورهای وجود دارد. ابتدا تئوری نمایندگی شرکت، برای تصمیم گیری به گزارش اطلاعات زیست محیطی پاسخگو است، تصمیم توسط مدیریت گرفته شده برای خدمت جهت منافع سهامداران است. در این مطالعه، بنابرین ما بر عوامل خاص مربوط به ویژگی های داخلی واحد تمرکز میکنیم، به طور عمده که چگونه نهاد موفق است، به منظورتوضیح شناسایی شیوه های خوب اداره امور شرکت ها در گزارش داوطلبانه زیست محیطی. این پژوهش به عنوان انجام یک مطالعه تجربی است که توضیح میدهد که چگونه افشای اطلاعات زیست محیطی در سراسر بزرگترین نهادهای فعال در صنعت نفت متفاوت است و نشان دهنده فاکتورهایی است که میتواند برای این تغییراتِ حساب باشد. این مقاله، ویژگی حاکمیت شرکتی مانند درصدی از مدیران مستقل و وجود یک کمیته زیست محیطی به عنوان عواملی که تنوع افشای اطلاعات زیست محیطی را توضیح میدهد مشخص میکند. ما نتیجه گیری کردیم که به منظور حفظ شفافیت عملکرد زیست محیطی در یک شرکت، باید اطمینان حاصل شود که هیئت مدیره، تعدادی از اعضای مستقل، که توانایی انجام استدلال مستقل برای حل اختلافات بالقوهِ منافع را دارند به اندازه کافی داشته باشند. همچنین، باید کمیته محیط زیست بر فعالیت های شرکت، از نظر اثرات زیست محیطی آن، در مورد شفافیت بیشتر در مورد جنبههای زیست محیطی نظارت کند. بنابرین ما میتوانیم در نظر بگیریم که اجرای شیوه های حاکمیت ایجاد محیط زیست شرکتی خوب ، ایمنی و یا مسئولیت کمیته، نظارت بر اثرات زیست محیطی شرکت و معرفی یک تعداد کافی از مدیران تامین شفافیت و عینیت، میتواند تعارض تئوری آژانس را حل کند و گزارش داوطلبانه تر شرکت برای اطلاعات مربوط به عملکرد زیست محیطی و جنبههای دیگر آن ها را تعیین کند. در نتیجه این مقاله برای درک درستی از ارتباط بین شیوه های حاکمیت شرکتی و گزارش داوطلبانه زیست محیطی کمک میکند.
میزان افشای زیست محیطی ایالات متحده و شرکت های کانادایی از محل گزارش سالانه (پل اشکرافت ۲۰۱۲)
این مطالعه به بررسی تاثیرات گوناگون روی شرکتها به افشای اطلاعات زیست محیطی و اقدامهای تجربی و تحلیل میزان واقعی افشای محیطی در گزارش سالانه شرکتها در ایالات متحده آمریکا و کانادا میپردازد. محتوای افشای زیست محیطی ارائه شده در گزارش سالانه شرکت ها و بر اساس دستورالعمل های گزارش زیست محیطی منتشر شده توسط مؤسسه آمریکایی حسابداران و مؤسسه حسابداران خبره کانادا ارزیابی شده است. به طور کلی، نتایج نشان میدهد که شرکت های ایالات متحده در سطح قابل توجهی، بالاتر از افشای زیست محیطی نسبت به شرکت های کانادا ارائه میکنند. همچنین، شرکتها در هر کشور به طور قابل توجهی در مقدار افشای زیست محیطی ارائه شده در هر یک از چهار بخش گزارش سالانه متفاوت بودند.
دولت ، رسانه ها و کیفیت افشای اطلاعات زیست محیطی (کاتلین هرتز روپلی و همکاران ۲۰۱۲)
با توجه به تأکید رو به افزایش در افشا زیست محیطی و بیان اهمیت حاکمیت “خوب” در تعیین میزان افشای اطلاعات به طور کلی، ما رابطه میان جنبههای خاص از حکومت و پوشش رسانه ای و کیفیت افشای داوطلبانه زیست محیطی(([۴۱]VED را بررسی میکنیم. با بهره گرفتن از یک نمونه از ۱۲۷ شرکت در طی یک دوره ۶ ساله (۲۰۰۰- ۲۰۰۵) ، ما از لحاظ تجربی ویژگی های حکومت و رسانه
-
- Dolores Gallardo-Vázquez ↑
-
- Isabel Sánchez-Hernández ↑
-
- Corporate Social Responsibility ↑
-
- Barney & Griffin ↑
-
- Milton Friedman ↑
-
- Carroll ↑
-
- Brda & Hendrikson ↑
-
- Williams ↑
-
- Gray ↑
-
- Jones ↑
-
- Cho ↑
-
- Hallwood ↑
-
- Hossain, Perera, & Rahman ↑
-
- Ferguson ↑
-
- Hossain & Reaz ↑
-
- Todd & Sherman ↑
-
- Madhani ↑
-
- Bushman & Smith ↑
-
- Vishwanath & Kaufmann ↑
-
- Carroll ↑
-
- Barney & Griffin ↑
-
- Fleming ↑
-
- Robinson ↑
-
- French ↑
-
- Davis ↑
-
- Narver & Slater ↑
-
- market oriented ↑
-
- Stockholm ↑
-
- Rio de Janeiro ↑
-
- Bhopāl ↑
-
- Chernobyl ↑